סליקה באינטרנט – מה שאתם צריכים בשביל למכור דרך האינטרנט

אין ספק שעולם הצרכנות עבר שינוי משמעותי בעשרים השנה האחרונות. מצרכנות ישירה, פנים אל פנים, כפי שהיה נהוג במשך עשרות ומאות שנים, עברנו לצרכנות דרך מחשב ולאחר מכן גם דרך מכשירי סלולר.

היום בשביל לקנות בגדים, נעליים, רהיטים, ספרים ואפילו מוצרי חשמל וכל דבר אחר למעשה, כולל כרטיסים להופעות, כרטיסי טיסה או הזמנות בבתי מלון, אנחנו לא צריכים להגיע אל המקום פיזית בשביל לשלם, אנחנו פשוט יכולים להיכנס לאתר האינטרנט או לאפליקציה ולבצע דרך שם את הרכישה. זה הרבה יותר מהיר, יותר פשוט והרבה יותר זמין. למה לחכות שהחנות תיפתח או למה לנסוע עד החנות, אם אנחנו יכולים לבצע את הרכישה בכל שעה שנוחה לנו, מכל מקום, בכל עת.

על מנת שנוכל לבצע את הרכישה, הרי זה לא מספיק רק שאנחנו נוכל להיכנס לאתר או לאפליקציה בשביל לבחור את המוצר או השירות המועדפים עלינו, אלא אנחנו צריכים גם שתהיה לנו אפשרות לשלם על כך דרך האתר או האפליקציה. לשם כך בדיוק, קיימת מערכת סליקה באינטרנט.

הרעיון של מערכת סליקה הוא מאוד פשוט. בעל העסק צריך שתהיה לו אפשרות לספק לנו אופציות תשלום שונות, מן הסתם הוא גם צריך לוודא שהאופציה הזאת תקינה, סדירה, שאכן ניתן לממש אותה. כמובן שהאופציה הטובה ביותר לתשלום דרך אתר אינטרנט או אפליקציה, זה כרטיס אשראי.

באמצעות מערכת סליקה, אנחנו מעבירים את הפרטים של כרטיסי האשראי וכן פרטים אישיים, אלה נשלחים לסליקה בחברת האשראי דרך גורם מתווך שעובד עם בית העסק, ברגע שחברת האשראי מאשרת את הפרטים, העסקה מתבצעת, אנחנו מקבלים אישור, בעל העסק מקבל את התשלום וכך אפשר לשלוח אלינו את המוצר או את השירות.

מה חשוב לדעת על מערכות סליקה?

כשבעל עסק מחליט לעבוד עם מערכת סליקה באינטרנט, עליו להיות מודע לכמה וכמה נקודות. ראשית, מערכת הסליקה חייבת להיות מאובטחת. זו דרישה מכל מי שמבקש לעבוד עם חברות אשראי ועם מערכות סליקה. ישנם תקנים מיוחדים לאבטחה כזו, ואי אפשר להקים מערכת תשלום ולהשתמש במערכת סליקה, מבלי לעמוד בתקנים אלה.

שנית, על בעל העסק לוודא שמערכת הסליקה מאפשרת לו לקבל תשלום מכל סוגי כרטיסי האשראי ולא רק מסוג אחד נניח. ככל שהוא ירחיב את האפשרויות, כך הוא יוכל לאפשר ללקוחות שלו ליהנות מיותר אפשרויות תשלום.

שלישית, חשוב לציין, בעל העסק משלם עמלה מסוימת לחברת הסליקה, זה תלוי בהסכם איתה, אך יחד עם זאת, היא מבצעת עבורו את כל תהליך הסליקה, הבדיקות הנדרשות בשביל לוודא שאכן הכרטיס אמין והפרטים מדויקים, וכך הוא יוכל לקבל את התשלום מהלקוח.

לפני סיום נציין, אי אפשר היום לקיים עסק מצליח בלי שיש אפשרות להציע מוצרים ושירותים ללקוחות דרך האינטרנט.